Zakelijk mobiel abonnement met onbeperkt bellen interessant?

Bijna elke telecomproviders biedt het wel aan: onbeperkt bellen/smsen (en onbeperkt data). Televisiereclame van T-Mobile en Vodafone waarin ze je doen geloven dat het de beste deal ooit is. Grote reclameborden langs de snelweg van Tele2. Klopt dat wel. Is een onbeperkt mobiel abonnement interessant voor ondernemers?

 

Bespaar je kosten met zakelijk mobiel

Als bedrijf kan een zakelijk mobiel abonnement je veel kosten besparen. De prijs is gelukkig de afgelopen jaren bijna gelijkgetrokken met de consumenten variant. Maar kosten besparen wordt pas interessant als je veel belt…

Er wordt in ieder geval flink gestunt door bekende providers. Denk aan Tele2 zakelijk met onbeperkt bellen én internetten of T-Mobile met Unlimited Madness. Voor slechts € 25 per maand heb je een onbeperkt abonnement. Medewerkers gaan dan nooit meer over hun bundel. Is dit bij jou vaak het geval? Dan bespaar je als bedrijf al snel 15% op de belkosten.

 

Combideals & Unlimited acties

Telecomproviders vliegen over elkaar heen met acties om ervoor te zorgen dat ze nieuwe klanten aan zich kunnen binden. T-Mobile en Tele2 zijn hier al een tijdje mee bezig, maar ook Vodafone/Ziggo en KPN spelen hierop. Vaak begint het met onbeperkt bellen en smsen waarbij nog keuze is tussen databundels, bijvoorbeeld van 1 of 5 GB of onbeperkt data.

 

De verwachting is dat de providers de komende jaren steeds meer combideals (bv. met zakelijk internet) gaan aanbieden zoals dat bij consumenten nu ook al gebeurt. Dan worden de kosten voor een zakelijk abonnement nog veel lager dan nu al het geval is.

 

Wat is nu slim als ondernemer?

Als ondernemer is er veel keuze. Je kan natuurlijk zelf abonnementen gaan zoeken op de websites van de providers. Maar vaak zijn er betere deals te vinden bij telefoonwinkels. Op ZakelijkBellen.nl kan je zakelijke abonnementen vergelijken. Voor degene die iets meer willen weten.

 

Het advies

Voor veel ondernemers is zakelijk sim only een goede keuze. Je hebt dan geen zorgen over extra kosten en hoeft medewerkers niet te controleren op het gebruik van hun telefoon. De kosten van een telefoon is een meerjarige investering. Dus levert je dan ook geld op. Maar het is natuurlijk aan u als ondernemer om de kosten en baten tegen elkaar af te wegen.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.