Mag je zomaar klanten bellen? Kijk eerst in de avg regels!

Wanneer je mensen gaat bellen die klant zijn van een bedrijf dan is dit zeker wel toegestaan, je moet alleen altijd de avg regels in acht houden. De wet op de privacy moet altijd ter hand genomen worden. Niet iedereen geeft ook toestemming om gebeld te mogen worden.

Wanneer mag een bedrijf bellen?

Niet iedereen vindt het fijn om gebeld te worden door een bedrijf. Helemaal als dit ook nog eens ongevraagd is. Hier zijn regels voor waar ieder bedrijf zich aan moet houden. De wet op de privacy moet te allen tijde ter hand genomen worden. Een bedrijf mag je bellen wanneer je een klant van het bedrijf bent of dat je maximaal drie jaar geleden klant bent geweest van het bedrijf. Eigenlijk is dat de enige reden wanneer een bedrijf mag gaan bellen.

Hoe kunnen de telefoontjes gestopt worden?

Wanneer je veel gebeld wordt door eenzelfde bedrijf omdat je daar klant bent of geweest dan kan je daar soms heel erg geïrriteerd van worden. Dit kan stopgezet worden door gebruik te maken van uw recht tot verzet. Als het goed is wordt er dan door het bedrijf niet meer gebeld. Bij elk telefoongesprek moet er gewezen worden op uw recht tot verzet. Soms gebeurt dit na het telefoongesprek door middel van een bandje. Het kan ook gewoon aangegeven worden aan de persoon die je aan de telefoon hebt. Het is ook mogelijk het bedrijf nadien te bellen en melden dat er niet meer gebeld mag worden.

Met een rechtsbijstandverzekering van www.rechtsbijstandverzekering.nl is het ook mogelijk om dit probleem juridisch aan te pakken. Hierbij krijg je dan volledige ondersteuning en hulp hoe je dit probleem kan aanpakken. Vooral wanneer je dit wilt gaan oplossen via een rechter. Dit kunnen financiële en praktische consequentie hebben voor jezelf. Het is ook mogelijk dat je eventuele gerechtskosten betaald kan krijgen via de rechtsbijstandverzekering.

Lees tip:  Lagere kosten met een onbeperkt internet abonnement

Modules bij de rechtsbijstandverzekering

De rechtsbijstandverzekering bestaat uit verschillende modules waar je uit kan kiezen. Een module kiezen is nog niet zo makkelijk. Je moet van tevoren bedenken op welk gebied je denkt dat je de rechtsbijstandverzekering nodig te hebben. De modules waaruit gekozen kan worden zijn:

●       Consument

●       Werk en inkomen

●       Wonen

●       Verkeer

●       Belasting

●       Scheiding

Wanneer je gebruikt maakt van juridische experts kan je dit veel besparen op een advocaat. Een advocaat kost je veel meer geld dan een rechtsbijstandverzekering.

Telefoon overlast

Wanneer je veel last hebt van telefonische overlast zijn daar wel wat dingen mee te doen zoals het bel me niet register. Zo kun je overlast hebben van telemarketing bureaus die met een belcomputer werken en marktonderzoeksbureaus. Wanneer je veel gebeld wordt door callcenters kan je een inschrijving doen bij het bel me niet register. Callcenters van marktonderzoeksbureaus kunnen je nog bellen voor marktonderzoek. Je mag ook niet door deze callcenters gebeld worden wanneer je een uitschrijving doet bij onderzoekfilter.nl Bij het bel me niet register en onderzoekfilter.nl kan het weken duren voor je registratie doorgevoerd is. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.